مقالات زبان

جاذبه های کشور هند – بخش چهارم

در این مقاله به معرفی کشور هند و جاذبه های آن می پردازیم.

بررسی هزینه سفر به هندوستان

هزینه اقامت

در هند هزینه اقامت در شهرهای مختلف تا حدی متفاوت است، اما به طور معمول برای هر شب می توانید با ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه اتاقی معمولی بگیرید که از امکانات اصلی برخوردار است. با پرداخت بیشتر از ۱۰۰۰ روپیه می توانید اتاقی بسیار خوب در هتلی مناسب تهیه کنید. با پرداخت چنین مبلغی اتاق شما احتمالاً از امکاناتی مثل تلویزیون، سیستم تهویه و دیگر امکانات رایج برخوردار خواهید بود. به طور کلی هزینه اقامت در هند به صورت زیر است:

اقامت در هتل ۱ ستاره: ۱۸۴۱ روپیه

در هتل ۲ ستاره: ۲۰۲۱ روپیه

اقامت در هتل ۳ ستاره: ۲۰۷۰ روپیه

در هتل ۴ ستاره: ۴۳۸۰ روپیه

اقامت در هتل ۵ ستاره: ۵۸۲۹ روپیه

هزینه غذا و رستوران

غذاهای هندی علاوه بر تنوع بسیار زیاد قیمت مناسبی هم دارند. به طور کلی قیمت غذاها در هند زیاد نیست. نکته جالب دیگر سبک متفاوت غذاهای مناطق مختلف است. برای کاهش هزینه خورد و خوراک در هند پیشنهاد می کنیم از چرخ دستی ها و غرفه های فروش غذاهای خیابانی استفاده کنید. به طور کلی هزینه غذا در هند به صورت زیر است:

هزینه غذا در رستوران ارزان‌قیمت: ۱۵۰ روپیه

غذا در رستوران متوسط: ۴۰۰ روپیه

هزینه غذا در شعبه‌های مک‌دونالد: ۲۶۸ روپیه

یک ساندویچ چیزبرگر معمولی: ۸۰ روپیه

هزینه یک فنجان کاپوچینو: ۱۱۵ روپیه

یک فنجان قهوه اسپرسو: ۸۱ روپیه

هزینه حمل و نقل

هند وضعیتی کاملاً ایده آلی در زمینه حمل و نقل عمومی ندارد، اما به همان میزان هم ارزان است. اتوبوس و تاکسی و قطار در این کشور بسیار قیمت کمی دارند.

ریشکا، مونوریل، قطار شهری و مترو از دیگر وسایل نقلیه این کشور هستند. البته کرایه مترو و منوریل در هند نسبت به دیگر وسایل نقلیه بالاتر است و تا ۴۵ روپیه افزایش می یابد، اما با اتوبوس تنها با حدود ۸ روپیه می توانید در سطح شهرها جا به جا شوید. کرایه ریشکا حدود ۱۰۰۰ تومان است. تاکسی هم به عنوان راحت ترین وسیله نقلیه عمومی در هند شناخته می شود

هزینه اینترنت

هزینه مکالمات تلفنی در هند نسبت به ایران کمتر است. در هر قسمت از این کشور اپراتور خاصی سرویس‌ می‌دهد و ۱۰ اپراتور تلفن همراه در سراسر هند فعالیت می‌کنند که برای یک دقیقه تماس با اپراتورهای داخلی باید ۵۵ تومان بپردازید. اگر قصد خرید سیم‌کارت دارید، بهتر است در فرودگاه آن را تهیه کنید. سیم‌کارت‌هایی مخصوص مسافران و گردشگران هستند که مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهند بود. وضعیت اینترنت در این کشور زیاد سازماندهی شده نیست، به‌طوری‌که شاید در بعضی هتل‌های هندو بتوانید اینترنت رایگان داشته باشید.

دریافت ویزای هندوستان

ویزای هند به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و فقط در قالب تورهای گروهی هند موفق به اخذ ویزا خواهید شد.

مدارک دریافت ویزای الکترونیکی

۲ قطعه عکس ۵×۵ رنگی با پس زمینه سفید

پاسپورت با ۷ ماه اعتبار

کپی از کلیه صفحات شناسنامه

کارت ملی

فرم تکمیل شده درخواست ویزا

در مدت زمان ۷ روز کاری به درخواست ویزای هند پاسخ داده می‌شود و این ویزا حدودا برای ۳۰ روز معتبر است. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان موفق به اخذ ویزای هند به صورت انفرادی نخواهید شد. ویزای هند به سه صورت یک ماهه، یک ساله و ۵ ساله صادر می‌شود که هرکدام از آن‌ها نیز هزینه متفاوتی دارند. به طور کل می‌توان گفت هزینه ویزای یک ساله توریستی در حال حاضر حدود ۱۰۰ دلار می‌باشد.

واکسن برای سفر به هند

پزشکان توصیه میکنند قبل از سفر به هند واکسن های تب زرد، کزاز، تیفوس و هپاتیت نوع A و B را تزریق کده باشید. البته لزوماً نیاز نیست که دقیقاً قبل از سفر زده شوند ولی با توجه به سن خود و زمانی که انها را زده اید، از فعال بودن آنها در بدن خود مطمئن شوید.

واکسن های سرخک، سرخجه و اوریون هم توسط سازمان جهانی بهداشت برای رفتن به کشور هند مورد تأکید قرار گرفته است.

نکات تکمیلی

هنگام سفر به هندوستان به آب آشامیدنی توجه کنید و بهتر است از بطری های آب معدنی استفاده کنید.

پوشاندن بازوها و پاها، ازنکات سفر به هندوستان است که برای احترام به فرهنگ آنان بهتر است رعایت کنید.

برای کم کردن هزینه های خود، از غذا خوردن در رستوران‌های شیک صرفنظر کرده و از غرفه‌‌های خیابانی غذا تهیه کنید، به جای رفتن به هتل‌های چند ستاره به اقامت در یک هتل ارزان قیمت بسنده کنید، همچنین برای جابجایی درون شهر از ریکشا، مترو و اتوبوس استفاده کنید.

کشور هند از امنیت متوسطی برخوردار است ولی بخاطر جمعیت زیاد در برخی مکان‌ها سطح امنیت پایین است. به هر حال سعی کنید هتل خود را در مکانی امن انتخاب کنید، هنگام بیرون رفتن همه‌ی وسایل قیمتی‌اتان را با خود نبرید.

مردم هند آداب خاصی دارند که باید به آن آداب احترام بگذارید، مثلا با کفش به اماکن مقدس و خانه‌ی کسی وارد نشوید، با لباس پوشیده به مکان‌های مقدس بروید، هرگز با پا چیزی را لمس نکنید، در مکان‌های عمومی و در حضور بزرگ‌ترها سیگار نکشید، اگر شما را به خانه‌اشان یا صرف غذا دعوت کردند بپذیرید و… .

منبع  : charbzaban

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *