مقالات زبان

بهترین کتاب های زبان _ بخش دوم

در این مقاله قصد داریم که بهترین کتاب ها را از میان انبوه کتاب های زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم.

ممکن است فکر کنید که خواندن کتاب های پرفروش برای یک زبان آموز بیش از حد دشوار است. اما در واقع، کتاب های معروف برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مناسب هستند، زیرا اغلب به زبان انگلیسی ساده نوشته شده اند.  چراکه باید برای بیشتر افراد جذاب باشد. به عبار دیگر باید برای عموم خوانندگان ساد و قابل درک باشند.

فایده خواندن کتاب های پرفروش این است که که شما همان کتابهایی را می خوانید که انگلیسی زبانان می خوانند. می توانید واژگان جدید بسیاری را از آنها بیاموزید؛ مهمتر از آن، با فرهنگ انگلیسی زبانان بیشتر آشنا می شوید.

همه اینها بدان معنی است که کتاب های پرفروش، می توانند چیزهای زیادی به شما بیاموزند. پس شما قطعاً باید آن ها را بخوانید!

البته قبل از انتخاب کتاب، باید ژانری مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

کتاب ۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید (از Barrons-متوسط و پیشرفته)

این کتاب حدود ۱۰۰۱ لغت جدید دارد و حدود ۵۰۰۰ لغت دیگر هم دارد که شما معنی آنها را احتمالا نمی دانید! ولی از آنجاییکه توسط موسسه معتبر Barrons تهیه شده، و طبق تجربه شخصی، پرکاربردترین و جدید ترین لغت های موجود زبان انگلیسی را دارد. کتاب حاضر شامل ۱۱۰۰ واژه که باید بدانید می باشد. هر واژه شامل مثال، تمرین، تعریف و اصصطلاحات مفید می باشد. متن های این کتاب از رمان ها، نمایشنامه ها، شعرها، روزنامه ها، و …. است.

کتاب English Grammar in use (از Cambridge-مقدماتی تا پیشرفته)

معروفترین و پرفروش ترین کتاب مربوط به آموزش گرامر زبان انگلیسی است که توسط موسسه معتبر کمبریج تهیه و چاپ می شود. این کتاب منبع کامل و کاربردی گرامر در زبان انگلیسی است و تقریبا اصلی ترین منبع آموزش گرامر انگلیسی است.

گرچه کتاب گرامر این یوز برای افرادی که تازه شروع به آموزش زبان انگلیسی کرده اند نیز قابل استفاده است اما بیشترین کاربرد آن برای افرادی است که سطح تقریبا متوسطی در زبان انگلیسی دارند. در کتاب Grammar In Use نسخه چهارم، تعداد ۱۴۵ یونیت وجود دارد که هر کدام از آنها در مورد یک مطلب گرامری توضیح می دهد.

کتاب‌های interchange (اینترچنج)

همانند تاپ ناچ، از دوره مقدماتی تا پیشرفته را آموزش می‌دهد. چهار سطح مختلف دارد و مناسب آموزش زبان برای بزرگسالان و جوانان است. در عین به کار گیری جدیدترین رویکردهای آموزشی، اینترچنج نظرات معلمان و زبان آموزان را از نقاط مختلف دنیا گردآوری کرده است. این سری کتاب‌ها محصول کمبریج هستند. برای نوجوانان و سنین پایین تر (درصورتیکه بقیه کتاب های این لیست دشوار می نمایند) برای تقویت مهارت های چهارگانه، این کتاب ها پیشنهاد می شوند.

کتاب‌های oxford word skills (آموزش لغت بطور اختصاصی)

سری کتاب‌های آموزش لغات انگلیسی آکسفورد که در سه سطح ارائه می‌شود و در آن کلمات، عبارات و دستور زبان‌های داخل متن مورد بررسی قرار می‌گیرند. این کتاب به مهارت فراگیری لغت زبان آموز کمک ویژه‌ای می‌کند. تمرین‌های فراوان این مجموعه اعتماد به نفس کافی برای استفاده از لغات جدید را ایجاد می‌کند.

کتاب‌های inside reading (آموزش ریدینگ بطور اختصاصی)

این کتاب علاوه بر مهارت مطالعه، به آموزش لغات کلیدی نیز می‌پردازد. این کتاب با آموزش «لیست کلمات آکادمیک»، به تقویت زبان انگلیسی کمک می کند و زبان آموز را برای مطالعه متون آکادمیک آماده می‌کند. هر درس شامل دو متن آکادمیک است و مهارت‌های مطالعه مرتبط با آن متون هدف اصلی هستند.

منبع: charbzaban

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *