مقالات زبان

آشنایی با چگونگی تحصیل در آمریکا _ بخش سوم

در این مقاله به چگونگی تحصیل در کشور آمریکا و شرایط درخواست و پذیرش آن می پردازیم.

اطلاعات مربوط به محل اقامت دانش آموزان در طول تحصیل

یک ویزای F-1 برای اقامت یک ساله و یک ویزای M-1 برای اقامت های چند ساله

نمرات امتحانات ورودی

فرم ثبت نام ورودی

نمرات تافل

معرفی نامه های معلم

کپی پاسپورت

مدارک واکسیناسیون

رونوشت مدرسه

با این که بیشتر دانشجویان بین المللی قبل از ورود به امریکا، برخی از دوره های آموزش زبان انگلیسی را گذرانده اند، ممکن است لازم باشد که آنها بعد از رسیدن به امریکا، آموزش زبان خودشان را به پایان برسانند. سارا می گوید: “اگر زبان انگلیسی شما آنقدر که مورد نیازتان است؛ کامل نباشد، معمولاً باید در دوره های ESL (زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) شرکت کنید. این کار می تواند یکی از اقدامات بسیار هوشمندانه دانش آموزان خارجی باشد، زیرا نه تنها باعث پیشرفت ایشان در زبان انگلیسی می شود، بلکه به آنها کمک می کند خودشان را با زندگی در ایالات متحده امریکا وقف دهند.”

کالج ها

در بیشتر دانشکده های ایالات متحده ، روند پذیرش دانشجویان بین المللی، همان روندی است که دانشجویان آمریکایی طی می کنند.

برای مبتدیان، فروبرگ خاطرنشان می کند که دانشجویان بین المللی باید رونوشت نمرات دوره متوسطه خود را به سیستم آموزشی ایالات متحده تبدیل کنند، همچنین اکثر کالج ها حداقل به دو تست استاندارد نیاز دارند (به عنوان مثال IELTS / TOEFL و .(SAT/ACTسایر الزامات عبارتند از:

صورت های مالی که به دانشجویان و والدین آنها نشان می دهد که آیا می توانند هزینه دوره آموزشی و هزینه های اضافی را بپردازند یا خیر.

تأییدیه ویزای J-1

فرم ثبت نام آنلاین

رونوشت نمرات حداقل سه سال پایانی دوره متوسطه

حداقل GPA (معدل تحصیل در امریکا) مورد نیاز

برگه های معرفی نامه

سوابق واکسیناسیون

مدارک بیمه درمانی

مصاحبه (اختیاری است، اما برخی دانشگاه ها مانند هاروارد، دانشجو را به انجام مصاحبه تشویق می کنند).

تحصیلات کوتاه مدت

اقدام به اپلای کردن برای تبادل برنامه های آموزشی، کارآموزی، اخذ گواهینامه یا دیگر دوره های تحصیلی کوتاه مدت معمولاً از اقدام برای ثبت نام در دبیرستان و دانشگاه ها ساده تر است. اما دانشجویان باید زود اقدام کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام مدارک خود را به موقع ارسال کرده اند. برخی از مدارکی که از این متقاضیان درخواست می شود عبارتند از:

صورت های مالی که به دانشجو و والدین او نشان می دهد که آیا امکان پرداخت هزینه های دوره آموزشی و هزینه های اضافی را دارند یا خیر.

تأیید ویزای بازدید کننده (B) یا ویزای F-1، بسته به مدت اقامت متقاضی

مدارک تسلط به زبان انگلیسی

فرم ثبت نام آنلاین

تأیید نامه ی مشارکت توسط مشاور

معرفی نامه آکادمیک

رونوشت

رزومه، در صورت نیاز

هزینه فرم ثبت نام

سوابق واکسیناسیون

مدارک بیمه درمانی

آزمون تافل

هر سال، بیش از ۳۰ میلیون نفر در آزمون تافل، که آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می باشد، شرکت می کنند. بسیاری از شرکت کنندگان این کار را انجام می دهند زیرا می خواهند در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنند. آزمون TOEFL iBT را می توان به صورت آنلاین انجام داد و به دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، کمک می کند تا واجد شرایط ثبت نام در دوره های آموزشی کشورهای انگلیسی زبان باشند.

سرویس آزمون آموزش(ETS) ، که برگزار کننده آزمون تافل است، ۵۰ تاریخ را برای برگزاری آزمون در طول سال ارائه می دهد، بنابراین دانش آموزان باید مدرسه و دوره آموزشی مورد نظر خود را بررسی کنند تا ببینند بهترین زمان برای شرکت در آزمون برای آنها چه زمانی است. از آنجا که دانش آموزان وقتی برای اولین بار در آزمون شرکت می کنند، ممکن است نمره حد نصاب را کسب نکنند، احتمال دارد که بخواهند زمان بیشتری به خود بدهند تا دوباره آزمون را تکرار کنند.

مرحله ۴: درخواست ویزای دانشجویی

زمانی که دانشجویان نامه پیشنهادی از یک دانشگاه دریافت کردند؛ قدم بعدی گرفتن ویزا از دولت آمریکا است. اگرچه این مرحله ممکن است برای شما ترسناک به نظر برسد، اما برای دانشجویانی که از قبل خود را آماده کنند، مرحله ای ساده و سرراست می باشد.

علاوه بر تشریفات اداری، گرفتن اغلب ویزاها مستلزم گذراندن مصاحبه است. به گفته فروبرگ تا زمانی که از قوانین پیروی می کنید، نیازی نیست که سردرگم شوید. خیلی مهم است که صادقانه و مؤدب پاسخ دهید، ضمن این که نیازی به دادن اطلاعات اضافی نیست؛ زیرا می تواند باعث سردرگمی شود. همچنین سعی کنید که به افسر وزارت امور خارجه نشان دهید که بین شما و کشور خودتان پیوندی عمیق وجود دارد، زیرا او می خواهد مطمئن شود که بعد از اتمام دوره آموزشی خود به کشورتان باز می گردید.

ویزای بازدید (B)

ویزاهای بازدید (B) به دانشجویان کشورهایی که تحت قانون معافیت ویزا نیستند؛ اجازه می دهد به مدت ۹۰ روز یا کمتر از ایالات متحده آمریکا بازدید کنند و در یک برنامه آموزشی کوتاه مدت نیز شرکت نمایند. برای آنکه متقاضیان؛ واجد شرایط دریافت این ویزا باشند، باید هدف سفر و مدت زمانی که قصد اقامت دارند را بیان کنند.

آنها همچنین باید اسناد و مدارک مربوط به آدرس دائمی محل زندگی خود را در خارج از آمریکا ارائه دهند؛ همچنین مدارکی نشان دهند که کامل بودن بودجه شان برای اقامت در آمریکا را ثابت کند. دانشجویان می توانند برای دریافت این ویزا به سفارت ایالات متحده در کشور خود درخواست دهند. این ویزا ۱۶۰ دلار هزینه دارد و به دارندگان اجازه نمی دهد که در هنگام اقامت در آمریکا، کار یا کارورزی کنند.

ویزای F-1

ویزای F-1 به دانشجویانی داده می شود که می خواهند در دانشگاه، کالج، دبیرستان، دبستان، مدارس علوم دینی، هنرستان، مؤسسه های آموزش زبان یا دیگر مؤسسات آکادمیک تحصیل کنند.

قبل از آن که دانشجویان برای ویزای F-1 به سفارت آمریکا درخواست بدهند، باید فرم I-20 را از دانشگاه خود دریافت کنند. فروبرگ می گوید که دشوارترین بخش دریافت ویزای F-1، ارائه ی اسناد مالی صحیح است.

ویزای M-1

ویزای M-1 که به ویزای فنی حرفه ای نیز معروف است، به دانشجویان اجازه می دهد تا تمام وقت در آمریکا اقامت داشته و به تحصیل در رشته های غیر آکادمیک و دانشگاهی بپردازند.

متقاضیان برای دریافت ویزا باید مدارک تسلط به زبان انگلیسی، توانایی مالی و نیز قصد ترک آمریکا پس پایان دوره آموزشی را ارائه بدهند. درخواست ها از طریق سفارت ایالات متحده انجام می شود و ۵۲۰ دلار هزینه برمی دارند.

منبع : charbzaban

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *